17 Ocak 2012 Salı

HAMSİLİ PİLAV



Merhabaaaaa :)
Bugün benim bloğumun doğumgünü
İyiki doğdun bloğum
Ee hani pasta diyenler için
İşte burdaaaaa :)
Bir laz için en güzel pasta hamsili pilav :)
Bizim evde nerdeyse kahvaltıda bile yenir
Hamsili pilavı annem çok güzel yapar
Zaten bu pilavıda annem yaptı bende afiyetle yedim :)
Hadi sizde yapın :)

MALZEMELER:

1,5 kg. temizlenip kılçıkları alınmış hamsi
 2 bardak pirinç
3 adet soğan
1 domates
Tuz
Karabiber
Bir tutam maydonoz
Kuşüzümü
Tarçın
Nane
Pul biber
Sıvı yağ
3 adet kesme şeker

YAPILIŞI:
Hamsileri yıkayıp süzgeçe alın ve suyunu iyice süzün.
Soğanları yemeklik doğrayıp sıvıyağda kavurun.
Yarım saat sıcak suda bekletilmiş ve nişastası iyice çıkana kadar yıkanmış pirinci ilave edip pirinçler şefaflanana kadar kavurun.
Tuzu, domatesi ve şekeri ilave edip kavurmaya devam edin.
2,5 bardak sıcak su ekleyip kısık ateşte pilavı pişirin.
Pilav pişip demlenince baharatları ilave edip harmanlayın.

Büyük boy borcamın zemin kısmını ve yanlarını yağlayın.
Hamsilerin sırt kısmı aşağıda olacak şekilde kabın tabanına ve yan kısımlarına sıkca dizin.
Pilavı ortasına döküp yayın.



Kenardaki hamsileri ortaya alın ve boşlukta kalan yerlere tekrar hamsi dizin.



Üzerini hafifçe yağlayıp önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişirin.
Sıcak sıcak servis yapın
Afiyet olsun...

*Annem büyük boy borcam kullandığı için 1,5 kg hamsi kullandı...
Küçük boy kap kullanacaksanız hamsinin ve pirincin ölçüsünü o oranda değiştirin.


37 yorum:

  1. iyiki doğdunnn diyelim o zaman..hamsili pilav çok hoş,ellerine sağlık annenin..ben hiç tatmadım :)

    YanıtlaSil
  2. Eminim annen hamsi kuşuda yapıyordur.onunda tarifini isteriz(m)
    Muhabbetli yıllar dilerim bloguna :)) aman da aman iyi ki doğmuşşşş :))

    YanıtlaSil
  3. bloğunun doğum günü kutlu olsun nice paylaşımların olsun inşallah,bende pasta yerine hamsiyi tercih ederdim doğrusu:)ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. Nice mutlu yıllara canım. Bacım sen neettin yav. Nasıl güzel görüntü. Ben hiç yapmamıştım en ksıa sürede deniyeceğim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. canim iyiki dogdunuz bu blog aleminde.iyiki varsin.lezzetlerin var,tariflerin var.daim olmasi dileklerimle yasini kutluyorum.annenin o guzel ellerinden opuyorum.ellerine saglik.enfes gorunuyor.sevgilerle

    YanıtlaSil
  6. nice uzun seneler güzel paylaşımlar diliyorum canım.pilav çok güzel.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Nice uzun, bol takipçili, bol yorumlu senelere. Hamsili pilav şuan aklımı başımdan aldı, ellerine sağlık canım. Sevgiler...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  8. Tadına doyum olmaz bu pilavın olsada yesem şimdi:)) karadenizli değilim ama çok severim..ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Doğumgünününüz kutlu,nice paylaşımlara,üretmelere.Bu arada benim gibi üşengençler hapsili pilav yapmaya üşenirler :))Ama tadına bir lokantada bakmak istiyorum hiç yemedim.

    YanıtlaSil
  10. nice yıllara inşallah.
    Hamsili pilav çok sevdiğim ama bilmediğim bir yemek, mutlaka denicem, ellerine sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. nice yıllara ben Malatyalıyım ama hamsili pilav benim içinde pastadan kıymetli zaten eşim malatyalı olup trabzonsporlu olup hamsi seven bir sen varsın diyor

    YanıtlaSil
  12. mutlu yıllar:))bugün gördüğüm 2.hamsili pilav..bu da şahane..ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  13. nice paylaşımlar diliyorum
    bal yüklü olsun ağız tadıyla..

    ve ellerine sağlık..
    Çok kıymetlimdir kendileri çok :)

    YanıtlaSil
  14. iyi ki doğdun nice yıllara. eşim de yapıyor bu pilavı ama o tavada yapıyor. sizinki çok şık görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. o zaman iyiki doğdun muhabbet sofrası nice güzel paylaşımlara sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Iyi ki varsin :)) tebrikler , dilerim daha niye kutlamalar yasariz hep birlikte ♥

    hmm lezzetin enfes görünüyor.. ellerine, yüregine saglik..

    sicacik sevgi ve selamlarla..

    YanıtlaSil
  17. Gul/ınn, teşekkür ederim
    Bu pilavında tadına bakmanı tavsiye ederim çok leziz oluyor :D

    YanıtlaSil
  18. Sevdiye, anneme dedim ki anne bak hamsi kuşunun tarifini istiyorlar başladı vermeye

    hamsileri ayıklasın kılçıklarını alsın öyle de ona :D

    dedim anne öyle değil sen yapacaksın ben çekicem resmini :)

    o zaman biraz beklesin dedi hamsi alması lazımmış :D

    iyiki doğdu bloğum dimi :D

    YanıtlaSil
  19. anne eli gibi, teşekkür ederim... çok sağlıklı pasta bu üstelik :D

    YanıtlaSil
  20. Senem, yap bak çok güzel :)

    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  21. u.aydın, çok teşekkür ederim ne güzel bir mesaj bu böyle :)

    YanıtlaSil
  22. Sevda, çok teşekkür ederim canım

    YanıtlaSil
  23. Elif; amin teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  24. Özlem, üşenilecek ir durum yok diyemiyeceğim çünkü annem yapar ben afiyetle yerim her zaman
    ama üşenme yap çok lezzetli çünkü :)

    YanıtlaSil
  25. emine, sen bi araştır bakalım soyda bir karadenizlilik var mı :D

    YanıtlaSil
  26. fatoşun mutfağından, eee yapman şart oldu artık :)

    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  27. Bir tut masalı, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  28. eylül, o hızlandırılmış hamsili pilav oluyor bazen öyle de yapıyoruz :)

    YanıtlaSil
  29. tombul tarifler, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  30. Hasretli lezzetler, amin
    teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  31. iyiki dogmus blogun canim :)))

    hamsili pilav harika görünüyo, anneciginin ellerine saglik :))

    YanıtlaSil
  32. Hamsili pilavı bu günlerde çok görüyorum, ama daha yapamadık. Burada hamsi pek olmuyor olsa da pek hoş değil.
    Annenizin eline sağlık, size de afiyet olsun, pek güzel görünüyor.
    Çok severim.
    Yeni yaşınızda kutlu olsun, nice güzelliklerde buluşmak dileğiyle, sevgiler.

    YanıtlaSil
  33. blogunuzla uzun yıllar buralarda olursunuz umarım, kutlarım.
    dün akşam anneme diyordum annecim hamsili pilava yapar mısın diye, görünce ağzım sulandı resmen:)) elinize sağlık çok güzel görünüyor.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  34. Nefis bir görüntü, ellerinize sağlık. Blogunuzun yeni yaşı kutlu olsun, nice uzun yıllar ve güzel paylaşımlar dileklerimle....
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  35. yok yok ben hazır yiyicem ilk denemyi elimden almayayım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...