8 Şubat 2012 Çarşamba

BAL TOPLARI


O kadar lezzetli bir kurabiye oldu ki,
Aslında tam top şeklinde durması gerekiyordu ama en ununu biraz az ilave ettim sanırım
Birazcık yayıldılar...Ama tadı süperdi... Şöyle düşünün Un kurabiyesinin içinden bal çıkıyor :)
Öyle işte...
Amma da övdüm hee...
Ama cidden çok lezzetli oldu..
Tamam tamam tarife geçiyorum kızmayın :)

MALZEMELER:

Hamuru için:

200 gr oda sıcaklığında tereyağ
100 gr. toz şeker ( ben 6 yemek kaşığı kullandım)
Un

İçi için:
1 su bardağı ince çekim fındık
3 kaşık süzme bal ( benim balım biraz donduğu için ben 3 kaşık kullandım sizin bal hala sıvı haldeyse daha az kullanın)
1 çay kaşığı tarçın

YAPILIŞI:
Şekeri ve yağı yoğurma kabına alıp iyice yoğurun
Unu ilave edip orta sertlikte bir hamur elde edin.
Hamur ilk etapta kum kum oluyor sanki tutmayacakmış gibi ama sabırla yoğurmaya devam edin.
10 dakika kadar dinlendirin.

İç malzemesi için bütün malzemeleri macun kıvamında karıştırın.
Hamurdan parçalar kopartıp içli köfte gibi içini açın.
İç malzemeden koyup top şeklinde yuvarlayın ve yağlı kağıt serlmiş tepsiye dizin.
150 derecede önceden ısıtılmış fırında hafif pembe renk alana kadar pişirin.
Ilınınca üzerine tarçın ve purda şekeri serpin.
Soğuk servis yapın.

Önerim bu kurabiyeyi bir gün önceden yapıp ertesi gün tüketmeniz ;)

Hadi afiyet olsun :)

4 yorum:

  1. Mmmm, çok nefis görünüyor. Benimde donmuş balım var haftasonu yapsam mı acaba. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli görünüyor,yine döktürmüşsün ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık herşey güzel görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  4. mmm çok güzel görünüyor. harika bir tarif teşekkur ederim ablacıgım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...